Az utóbbi évekbe többször belefutottunk Volkswagen Golf 7, Passat típusoknál DSG váltókulissza hibába. Most egy Skoda Super B váltónál tapasztaltuk a kezdődő jelenséget, úgyhogy úgy gondoltam, megosztjuk veletek is.
Először azt tapasztalod, hogy a váltókart jobban előre kell tolni, hogy a rendszer érzékelje a “P” állást. Egyes típusoknál ilyenkor már akadozhat a kulcs kivehetősége és (néha) már sípol is a rendszer. Ahogy a helyzet egyre romlik, már nem lesz elég előre tolni “jobban” a kart, mert a mikrokapcsoló már egyáltalán nem fogja a váltó helyzetét érzékelni.
Sajnos a jelenség nem orvosolható számítógépes hibakiolvasással és újra pozicionálással sem, hanem ki kell cserélni a váltókulisszát és a váltón található érzékelő egységet is egyben. Marad a szakszerviz. Jobb esetben garanciális, rosszabb esetben 2-3.000,- Euró ez a kis “aprócska” hiba. Az autó egyébként használható marad.
Frissítés: 2021-04-13 Egyik Ügyfelünk visszajelzéséből megtudtuk, hogy a hiba kb. 250.000,- Ft -ból helyrehozható, de létezik egy áthidaló megoldás is. Ebben az esetben egy plusz érzékelőt szerelnek fel a váltókulissza oldalára ami egy még egy jelet továbbít a fedélzeti számítógépre a váltókar pozíciójáról. Ez felülbírálja a hibás jelet és a probléma meg van oldva.
Sajnos ezután váltózár már nem szerelhető az autóba.